loading...

ويزاي شينگن

ويزاي شينگن و راهنماي رفع ريجكتي

بازدید : 340
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

شهرستان كليبر سرزمين صخره اي و بهشتي بي نظير در استان آذربايجان شرقي است. كليبر با وسعت ۲۰۷۲ كيلومتر مربع (۴٫۵ درصد مساحت استان) در ۱۶۵ كيلومتري تبريز واقع شده و از سمت شمال با شهرستان خداآفرين، از سمت شرق با استان اردبيل، از سمت غرب با شهرستان ورزقان و از سمت جنوب با شهرستان اهر هم‌مرز است. كليبر داراي ۸۹٫۶۹۸ نفر (سرشماري سال ۱۳۸۵خ.) جمعيت مي باشد. زبان گفتاري مردم اين شهرستان زبان تركي آذربايجاني است ولي با زبان فارسي نيز آشنايي دارند. كليبر، كه در نوشته‌هاي وقايع نگاران اسلامي تحت عنوان بذ يا بذين شناخته مي شود، پايگاه بابك خرمدين بود. او در سال ۸۱۶ ميلادي عليه خلافت اسلامي قيام كرد و در سال ۸۳۶ ميلادي از افشين شكست خورد و كليبر به دست اعراب افتاد. حوادث دوران مقاومت دو دهه‌اي بابك كليبر را در كانون توجه مورخين مسلمان قرار داد. اين شهر رويايي تنها معبر كوهستاني ميان اهر و بخش‌هاي ساحلي رود ارس بوده و داراي جاذبه‌هاي توريستي و چشم اندازهاي فوق العاده گردشگري است كه سالانه ميزبان هزاران نفر از گردشگران است.

 آذربايجان شرقي، شهرستان كليبر

نمايي كلي از شهرستان كليبر

كليبر داراي آب و هوايي معتدل كوهستاني مي باشد سراسر پيرامون اين شهر از جنگل هاي تنك و مراتع پوشانيده است اين شهر مانند نگيني در استان آذربايجان شرقي مي در خشد. بيشتر مواقع از سال را كوه هاي اين شهرستان از مه پوشيده شده است كه زيبايي اين شهر را دو چندان مي كند. اهالي اين شهرستان باغ هاي زيبايي دارند كه در داخل باغ ها خانه ساخته اند و در بهار و تابستان براي خوش گذراني و تفريح شبها را در خانه باغ هاي خود سپري مي كنند كه لذت خاصي دارد.

 ايران، مكان هاي ديدني آذربايجان شرقي

جنگل هاي تنك و سرسبز كليبر

 كليبر

كوه هاي مه آلود شهرستان كليبر

شهرستان كليبر نه تنها به علت صخره اي بودن و جنگل هاي مرتع و سرسبزش و كوه هاي مه آلودش مشهور است بلكه در هر نقطه از اين شهر زيبا جاذبه هاي تاريخي و منطقه هاي بكري را خواهيد ديد كه شما را ساعتها محو تماشاي خود مي كنند. اين شهر با بافت قديمي و معماري خود جذابيت خاصي دارد كه گردشگران بسياري را به سوي خود جذب مي كند. براي مثال مسجد جامع كليبر از آثار باستاني اين شهر است كه اين مسجد گنبدي بزرگ دارد و در گذشته مناره اي به ارتفاع ۴۵ متر و قطر ۱۷ متر داشته است. اما اين مناره در اثر بمباران روس ها در سال ۱۳۲۰ خورشيدي آسيب ديد و ده سال بعد به طور كامل فروريخت. اين بنا ۵۰ متر ارتفاع و ۳۰ متر عرض دارد. از ديگر ساختمان هاي قديمي بايد به امامزاده كليبر اشاره كرد كه در سال ۱۲۹۰ خورشيدي بنا شده است. آق بوش (برج سفيد) و برج اميد كه اكنون فقط يك خرابه هستند به دوران زرتشت تعلق دارند. دژ خانلار خان كليبر در بالاي شهر قرار دارد و بخش زيادي از آن تخريب شده است اين چند مورد مكان ديدني از ديگر آثار هاي تاريخي شهرستان كليبر مي باشند. اما سه مورد از مشهورترين و پربازديدكننده ترين جاذبه هاي كليبر شامل قلعه بابك، آينالو و مكيدي دره‌سي هستند كه ما شما را با اين سه مكان زيبا آشنا خواهيم كرد.

 جاذبه هاي ايران، شهرستان كليبر

مراتع سبز كليبر

قلعه بابك:

قلعه بابك كه به دژ بابك، بذ و قلعه جمهور نيز معروف است كه در ۳ كيلومتري شهرستان كليبر و در بالاي كوهي به ارتفاع ۲۳۰۰ متر قرار دارد اين قلعهٔ كه مانند قلعه بهستان استان زنجان در زمان ساسانيان ساخته شده و نام خود را از اسم بابك خرمدين، رهبر مقابله با مهاجمين عرب تا سال ۸۹۳ ميلادي، گرفته است. در قديم براي ديدن اين قلعه و رسيدن به آن كه در نوك كوه واقع شده بود از مسير بكر و جنگلي دره رهسپار مي شدند و با هر سختي و مشكلاتي كه بود پس از حدود ۲ تا ۳ ساعت به قلعه مي رسيدند. اما اكنون از طريق راهي آسان از پشت هتل بابك، مسيري سنگلاخي وجود دارد كه گردشگران مي توانند با پاترول و لندروورهايي در پاركينگ هتل وجود دارند كه با صرف هزينه اي به بالا كوه براي ديدن قلعه بابك بروند.

مكان هاي تاريخي كليبر، آذربايجان شرقي

نمايي كلي از قلعه بابك كليبر

پيش از رسيدن به دروازه قلعه بايد از معبري عبور كرد. اين معبر شبيه دالان است و فقط يك نفر مي تواند از آن عبور كند. معبر در فاصله دويست متري دروازه قلعه و مقابل آن واقع است. در قلعه دو برج ديده‌باني وجود دارد كه يكي مخروطي و ديگري مدور واستوانه‌اي از سنگ‌هاي تراشيده با ملاط ساروج ساخته شده اند. بناي دژ سه طبقه است. پس از آن تالار اصلي وجود دارد كه اطراف آن را هفت اتاق فرا گرفته است. همه اتاق ها به تالار مركزي راه دارند. قسمت شرقي دژ تاسيسات ديگري مركب از اتاق‌ها و آب انبارها ساخته شده است. سقف آب انبارها با طاق جناغي و گهواره‌اي استوار شده‌اند. محوطه داخلي آن‌ها نيز به وسيله نوعي ساروج غير قابل نفوذ گشته اند و به هنگام زمستان از برف و باران پر شده و در تابستان و هنگام مضايق و محاصره‌ها از آب آن‌ها استفاده مي‌شد.در سمت شمال غربي دژ پلكان هايي سرتاسري وجود داشته كه اكنون ويران شده و قسمت هايي از آن بيرون خاك است و تنها راه صعود به بخش هاي مرتفع تر بناست.

 مكان هاي باستاني ايران، قلعه بابك

بناي زيباي قلعه بابك در كليبر

 مكان هاي جذاب كليبر، شهرستان كليبر

نمايي از راهاي رسيدن به قلعه بابك

آينالو:

آينالو بهشتي گم شده در منطقه محافظت شده ارسباران مي باشد اين منطقه بكر حفاظت شده در توابع بخش خداآفرين شهرستان كليبر استان آذربايجان شرقي واقع شده است. اين منطقه داراي اقليمي معتدل و كوهستاني با آب و هوايي مطبوع و دلپذيردر فصل بهار و تابستان و زمستاني سرد مي باشد. هم چنين داراي پوشش جنگلي و مرتعي فراواني بوده كه از جمله آنها مي‌توان به بلوط، ممرز، افرا، گيلاس وحشي، سرخدار، بارانك، نارون، ارس، گردو، گلابي وحشي، زالزالك، انار و … اشاره كرد.

ايران، آذربايجان شرقي آينالو

آينالو بهشت سرسبز كليبر

آينالو محدوده بخش بسيار كوچكي از منطقه ۸۰ هزار هكتاري حفاظت شده ارسباران مي باشد كه از شمال غربي به روستاي وايقان و از جنوب شرقي به روستاهاي بالان و بهروز منتهي مي‌شود. سازمان يونسكو در سال ۱۳۵۴منطقه ‌حفاظت شده ارسباران را به عنوان ذخيره‌گاه زيست‌كره درفهرست مناطق با ارزش طبيعي جهان ثبت كرده است. از راه هاي رسيدن به اين منطقه جاده پارس آباد- جلفا مي باشد و همچنين از طريق جاده عاشقلو كه تماما آسفالت است و فقط در حدود ۱٫۵ كيلومتر خاكي است راه ديگر از طرف كليبر مي باشد تا روستاي اسكلو آسفالت و ما باقي خاكي مي باشد. در اطراف تمامي اين راه ها درختان و درختچه هاي سرسبز و بلند قامت فرا گرفته است كه رانندگي براي شما با ديدن اين همه زيبايي لذت بخش خواهد بود. اين منطقه دست نخورده يكي از سر سبزترين مكان هاي زيباي براي گذراندان يك پيك نيك عالي مي باشد.

 شهرستان كليبر، آينالو

جلوه اي زيبا از منطقه آينالو

 استان آذربايجان شرقي، آينالو

منطقه بكر حفاظت شده آينالو

پارك جنگلي مكيدي:

پارك جنگلي مكيدي يا دره مكيدي دره اي جنگلي و سرسبز در ميان جنگل هاي ارسباران در ۲۲ كيلومتري شهرستان كليبر در شمال استان آذربايجان شرقي واقع شده است. اين تفرجگاه درست در پشت كوهستان هاي جاويدان قرار دارد كه در ادامه راه آسفالته قلعه بابك بعد از گذر از روستاي شجاع آباد، هجراندوست و آغويه و علي آباد به اين پارك مي رسد . اين مكان با داشتن چمن زارهاي معطر در دل جنگل جاي دنج و آرامي براي آرامش و استراحت عاشقان طبيعت فراهم ساخته است.مكيدي تا چند سال پيش جنگلي بكر و دست نخورده و مملو از درختان فندق و خرگوش بود. اما چندين سال است در آن آلاچيق و بوفه و پاركينگ ساخته شده است و آخر هفته ها پذيراي مسافران بيشماري است كه از شهرهاي اطراف و خود كليبر به سمت آن سرازير مي شوند.

 مكان هاي بهشتي ايران، دره مكيدي

نمايي بي نظير از دره مكيدي

گستره ي اين پارك از قلعه درسي آغاز مي شود و تا جنگل هاي آينالو در كنار ارس ادامه مي يابد در ارتفاعات اين تفرجگاه انواع گونه هاي گياهي كه مثل اينكه كلكسيوني از گياهان دارويي و صنعتي مي باشد مانند : آويشن، كهليك اوتي، شيرين بيان، بومادران و… كه براي بيماري مختلف مانند سرماخوردگي، سينوزيت و … مفيد مي باشد كه باعث شده است كه به جاذبه هاي اين پارك افزوده و براي جمع آوري گياهان مردم بيشتر مجذوب و شيفته ي پارك جنگلي مكيدي شوند.

كليبر، جنگل مكيدي

جلوه اي بي نظير از جنگل مكيدي كليبر

 ايران، آذربايجان شرقي، كليبر

تصوير زيبا از جنگل مكيدي

منبع: توركيش-تورمشهد

بازدید : 363
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

وبسايت گردشگري توركيش-تورمشهد ر سال ۱۳۹۳ تاسيس شده و هدف آن ارائه دهنده خدمات گردشگري شامل مكانهاي ديدني كشور، اخبار جزيره كيش، جزيره قشم و مشهد مقدس و همچنين تورهاي داخلي شامل تور كيش، تور مشهد، تور قشم و تور شيراز مي باشد. سياست كلي سايت احقاق حقوق صحيح مسافران و كاربران و همچنين آژانس هاي مسافرتي فعال در وبسايت بدون جهت گيري و جانبداري و بدون واسطه است.

بازدید : 331
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

تور مشهد از كرج

تور مشهد از تورهاي داخلي مشهد از شهرستان بوده كه نسبتا پرطرفدار مي باشد كه دليل عمده آن هم قرار داشتن بارگاه امام رضا (ع) در اين شهر مقدس كشور مي باشد و در همين راستا هتل هاي فراواني با كيفيت و خدماتي متنوعي ايجاد شده و در اينجا براي گردشگران كرجي و شهرستان هاي نزديك آن تور مشهد از كرج را در قالب پكيج هاي هوايي و زميني براي طرفداران تور مشهد در اين شهرستان و شهرهاي حوالي آن را در در قالب چندين مورد از بهترين هتل هاي مشهد ارائه داده ايم كه البته براي اينكه در جريان اطلاعات بيشتري از هتل هاي مشهد قرار گيريد كافيست تا براي مشاهده اطلاعات هر هتل بر روي كلمه مورد نظر هتل كليك كنيد. توجه داشته باشيد كه نرخ تورهاي مشهد از كرج با تور مشهد از تهران به دليل تنوع خطوط پروازي كمتر متفاوت و بالاتر است اما بي شك وبسايت جامع com.توركيش-تورمشهد در تلاش است تا با همكاري جمعي از معتبرترين آژانس هاي مسافرتي داخلي بهترين آفرهاي تور مشهد از كرج را براي مسافرين عزيز ساكن در استان البرز فراهم آورد. لطفا قبل از مشاهده نرخ ها به نكاتي كه در ذيل اشاره شده است توجه بفرماييد.


نكات ضروري:

۱- قيمت هاي تور مشهد از كرج كه ذكر مي شود كف قيمت مي باشد و ممكن است دستخوش تغيير اندكي بشود.

۲- قيمت ها به ازاي هر نفر مي باشد.

۳- با توجه به اينكه كليه هتل ها در اين سايت به همراه اطلاعات كامل پوشش داده شده است توصيه مي شود ابتدا هتل ها را چك نمايند تا بتوانند بهترين انتخاب را براي تور مشهدداشته باشند.

۵- قوانين هتل ها در مورد هزينه اقامت كودكان متفاوت است اما به صورت كلي براي كودكان زير ۲ سال بين ۷۵٫۰۰۰ تا ۹۰٫۰۰۰ هزارتومان و براي كودكان بين ۲ تا ۵ سال فقط هزينه بليط استرداد مي گردد.

۶- در انتخاب هتل و زمان سفر دقت كامل به عمل آيد زيرا تور هاي مشهد از كرج به صورت چارتر و غيرقابل برگشت است.

۷- محرميت شرعي و قانوني ملاك پذيرش مهمان در يك اتاق و يا سوئيت مي باشد لذا همراه داشتن شناسنامه عكس دار و كارت ملي الزاميست.

۸- ساعت تحويل اتاق ۱۴ و تخليه اتاق ۱۲ مي باشد و هتل هيچ گونه تعهدي در قبال واگذاري اتاق در خارج از محدوده ذكر شده ندارد.

بازدید : 328
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

وقت سفارت فرانسه | فوري و تضميني

وقت سفارت فرانسه , فرانسه , كجاويزا

وقت سفارت فرانسه

اولين كاري كه شما بايد براي اخذ ويزا انجام دهيد،دريافت وقت مصاحبه است. وقت مصاحبه شما بايد مطابق هدف سفر شما باشد،اين يعني اگر سفر شما توريستي است، شما بايد وقت سفارت توريستي دريافت كنيد. توجه داشته باشيد، براي هر شخص بايد به صورت جداگانه وقت مصاحبه دريافت گردد، البته نيازي به تعيين وقت مصاحبه، براي افراد زير 12 سال نيست. كجاويزا قصد دارد در اين مطلب نحوه گرفتن وقت سفارت فرانسه، شرايط و مدارك لازم براي دريافت ويزا را در اختيار شما قرار دهد.

وقت سفارت فرانسه , ويزاي تحصيلي فرانسه , كجاويزا

ويزاي توريستي فرانسه

ويزاي توريستي فرانسه، مخصوص سفر‌ هاي كوتاه، از جمله ديدار خانواده يا بستگان، سفر هاي تفريحي و توريستي و... ميشود. اگر هدف ديگري از سفر خود داريد، اين نوع ويزا مناسب شما نيست. مدت زمان اعتبار ويزاي توريستي وابسته به نوع درخواست شما و تصميم سفارت فرانسه ميباشد. پس ار صدور ويزاي فرانسه، سفارت برچسب ويزا را كه شامل تمامي صفحات اصلي ويزاي فرانسه مانند تاريخ و اعتبار و تعداد دفعاتي كه شما قادر به سفر با آن هستيد مي‌باشد، در گذرنامه شما مي‌چسباند.

ويزاي تحصيلي فرانسه , وقت سفارت فرانسه , كجاويزا

مدارك مورد نياز براي اخذ ويزاي توريستي فرانسه كه سفارت فرانسه از شما ميخواهد

  • اصل گذرنامه به همراه كپي آن با دو صفحه مهر خالي و تاريخ اعتبار 3 ماه پس از پايان اعتبار رواديد
  • 2 قطعه عكس 4*3 رنگي با زمينه سفيد
  • تكميل فرم درخواست براي رواديد كوتاه مدت ،به زبان انگليسي يا فرانسوي
  • اصل شناسنامه متقاضي با كپي تمامي صفحات آن
  • كپي همه مهر هاي ورود و خروج كشور و فتوكپي همه ي رواديد هاي شينگن قبلي كه بر روي گذرنامه فعلي و قبلي درج شده است.
  • اسناد تمكن مالي و شغلي
  • تاييديه رزرو هتل

ويزاي تحصيلي فرانسه

نظام آموزشي اين كشور از سيستم آموزشي به نام، بولونيا پيروي ميكند و شامل دوره هاي تحصيلي پيش دبستاني تا دكتري است. فرانسه دومين مقصد دانشجويان براي تحصيل مي‌باشد. توجه داشته باشيد كه تحصيل در فرانسه (مدارس و دانشگاه‌) اين كشور به هر دو زبان انگليسي و فرانسوي امكان‌پذير ميباشد.

ويزاي تحصيلي فرانسه , وقت سفارت فرانسه , كجاويزا

مدارك لازم براي اخذ ويزاي تحصيلي فرانسه كه سفارت فرانسه از شما ميخواهد

  • گذرنامه معتبر
  • يك قطعه عكس 4*3 رنگي با زمينه سفيد
  • مدارك تحصيلي گذشته متقاضي
  • گواهي پذيرش از دانشگاه يا مركز آمورشي در فرانسه
  • تكميل فرم درخواست ويزاي تحصيلي
  • بيمه درماني با حداقل پوشش 30000 يورو
  • اثبات مهارت در زبان فرانسوي
  • اثبات مسكن مناسب در طول مدت اقامت در كشور فرانسه
  • مدارك بورسيه تحصيلي يا صورت حساب بانكي با حداقل 615 يورو در ماه كه نشان دهد متقاضي قادر به حمايت خود در طول دوره تحصيلي ميباشد.
  • تكميل فرم درخواست ويزاي تحصيلي متقاضي
  • بليط بازگشت به كشور خود و يا رزرو آن
  • تكميل فرم OFII

آشنايي با فرهنگ مردم فرانسه

شما با هر هدف و دليلي كه به كشور فرانسه سفر ميكنيد، بهتر است در ابتدا با فرهنگ و آداب و رسوم مردم كشور فرانسه آشنا شويد. جمعيت اين كشور تقريبا حدود66 ميليون نفر مي‌باشد و زبان اغلب مردم آن زبان فرانسوي است. مردم كشور فرانسه از اديان، مذاهب و نژاد هاي متفاوتي هستند. مذهب تقريبا 85 درصد مردم فرانسه كاتوليك، 2 درصد پروتستان،1 درصد يهودي و تقريبا 12 درصد آنها مسلمان مي‌باشند. بهتر است در فرانسه از ملت، دولت و كشور فرانسه انتقاد نكنيد چون مردم اين كشور غرور و تعصب خاصي نسبت به اين موارد دارند. اين كشور كه در اروپاي غربي قرار دارد، از ديرباز مركز فرهنگ دنيا مي‌باشد.فرانسه از نظر آب و هوايي زمستان هاي سرد و تابستان هاي ملايمي دارد جالب است بدانيد، غذا يكي از مهم ترين علايق فرانسوي هاست.


منبع: kojavisa.ir

بازدید : 337
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

وقت سفارت آلمان| فوري و تضميني

وقت سفارت آلمان , آلمان , كجاويزا

وقت سفارت آلمان

امكان كار، تحصيل رايگان و امكانات گردشگري، آلمان را براي دريافت وقت سفارت جزو پر ترافيك‌ ترين‌ها كرده است. تحصيل، گردشگري و كار و تجارت از مهمترين موارد اقدام افراد براي دريافت وقت سفارت آلمان است. كجاويزا قصد دارد در اين مطلب نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان، شرايط و مدارك لازم براي انواع ويزاهاي آلمان را در اختيار شما قرار دهد:

كشور آلمان

آلمان با نام رسمي جمهوري فدرال آلمان كشوري واقع در اروپاي غربي كه از شمال درياي شمال، دانمارك و درياي بالتيك، از شرق با لهستان و جمهوري چك، از جنوب با اتريش و سوئيس و از غرب با فرانسه، لوكزامبورگ، بلژيك و هلند هم مرز است. پايتخت آلمان برلين است. اين كشور طبق آخرين سرشماري كه در سال 2011 انجام شد يكي از پرجمعيت‌ترين كشورهاي اروپايي است. وسعت آلمان ۳۵۷٬۱۶۸ كيلومتر مربع است. اين كشور جز 5 كشور اولي بود كه توافق نامه شينگن را در سال 1985 در لوكزامبورگ امضا نمود. آلمان به خاطر شرايط خوب زندگي و امكان كار به خاطر صنعت وسيع آن مهاجران زيادي را جذب خود مي‌كند.

ويزاي توريستي آلمان

براي افرادي كه قصد سفر يا اقامت در اروپاي غربي را داشته باشند بدون ترديد، آلمان يكي از بهترين گزينه‌ها است. البته اخذ ويزاي اين كشور نسبت به كشورهاي توريستي اروپا دشوارتر است و دليل آن صنعتي بودن، امكان پيدا كردن كار، شرايط زندگي خوب و امكان تحصيل رايگان است كه بسياري از افراد را در اين كشور نگه مي‌دارد. ويزاي توريستي براي سفرهاي كوتاه مدت تفريحي و يا ديدار با نزديكان مناسب است. مدت زمان اعتبار ويزاي توريستي به تصميم سفارت طبق درخواست شما بستگي دارد. تمام اطلاعات اصلي ويزا شامل تاريخ اعتبار و تعداد دفعات مجاز كه مي‌توانيد با آن سفر كنيد را به صورت برچسب ويزا در گذرنامه شما قرار مي‌دهند.

وقت سفارت براي ويزاي توريستي آلمان

جاذبه‌هاي فوق‌العاده طبيعي و تاريخي آلمان، گردشگران زيادي را از تمام دنيا به اين كشور مي‌كشاند تا جايي كه گردشگري يك منبع درآمد عالي براي اين كشور محسوب مي‌گردد. اگر قصد داريد با تور به آلمان سفر كنيد، نيازي نيست خودتان براي گرفتت وقت سفارت اقدام كنيد، تور براي گرفتن وقت سفارت اقدام خواهد كرد. با اين روند مراحل دريافت ويزاي توريستي آسان‌تر خواهد بود.

مدارك لازم براي دريافت ويزاي توريستي كه سفارت آلمان از شما مي‌خواهد

  • گذرنامه با حداقل 2 صفحه خالي و 6 ماه اعتبار
  • يك كپي از صفحه مشخصات فردي گذرنامه
  • عكسي متفاوت با عكس گذرنامه با پس زمينه سفيد در سايز 6 در 4
  • همراه داشتن شناسنامه و كارت ملي
  • بيمه نامه
  • قرارداد كار يا اشتغال به تحصيل
  • كپي از تمام ويزاهاي دريافتي طي 5 سال گذشته
  • واچر هتل
  • رزرو بيط رفت و برگشت
  • پرينت تراكنش باتكي طي 3 ماه اخير
  • فرم كامل شده درخواست ويزا

ويزاي تحصيلي و كار آلمان

ويزاي كار آلمان به افرادي با تحصيلات، تخصص و سابقه شغلي در ارتباط ط با زمينه كاري كه در آلمان مي‌خواهد مشغول گردد، داده مي‌شود. بنابراين اگر تحصيلات، تخصص و سابقه شغلي داريد و مدرك زبان آلماني معتبر هم داريد نگران دريافت ويزاي كار نباشيد كه راه راحتي را در پيش داريد. همچنين كشور آلمان با هزينه پايين و حتي امكان تحصيل رايگان در هر مقطعي( از دبيرستان تا مقطع دكتري) امكان صدور ويزاي تحصيلي آلمان را فراهم كرده است. هزينه تحصيل در اكثر دانشگاه‌هاي آلمان رايگان بوده و فقط هزينه كمي (۵۰۰ تا ۶۰۰ يورو ) براي ثبت نام دانشگاه دريافت مي‌گردد.

وقت سفارت آلمان , ويزاي تحصيلي آلمان , كجاويزا

وقت سفارت براي ويزاي تحصيلي آلمان

اولين قدم براي گرفتن ويزاي تحصيلي آلمان، گرفتن پذيرش از يك دانشگاه يا كالج آلماني است. اقدام بعدي رزرو وقت مصاحبه در سفارت آلمان در تهران (خيابان فردوسي) است. سپس بايد براي رزرو زمان درخواست ويزاي تحصيلي آلمان فقط به صورت آنلاين اقدام كنيد. دريافت وقت سفارت آلمان به دليل تعداد زياد متقاضيان، كاري است كه نيازمند برنامه ريزي و دقت بالا دارد. حتما تاريخ شروع كلاس ها در آلمان و اينكه ۸ هفته از روز مصاحبه تا روز دريافت رواديد تحصيلي طول مي‌كشد و لازم است به اين دو مورد در زمان بندي گرفتن وقت سفارت دقت كنيد. ويزاي دانشجويي آلمان، ۳ ماه اعتبار دارد كه دانشجو بعد از ورود به خاك آلمان با مراجعه به اداره امور اتباع خارجي در آلمان، ويزاي تحصيلي خود را به مدت 1 الي ۲ سال تمديد كند.

ويزاي تحصيلي آلمان , وقت سفارت آلمان , كجاويزا

مدارك لازم براي دريافت ويزاي تحصيلي كه سفارت آلمان از شما مي‌خواهد

  • گذرنامه با حداقل 2 صفحه خالي و 6 ماه اعتبار
  • مدارك مربوط به پذيرش از دانشگاه آلمان
  • گواهي پايان دوره دبيرستان، پايان دوره پيش دانشگاهي، دوره كارشناسي و يا كارشناسي ارشد با توجه به مقطع تحصيلي (به همراه ترجمه)
  • فرم تكميل شده‌ي درخواست ويزاي تحصيلي
  • عكس
  • دو كپي از شناسنامه به همراه اصل آن
  • گواهي تمكن مالي
  • سوابق شغلي
  • پرداخت مبلغ ۶۰ يورو جهت صدور رواديد تحصيل در آلمان
  • زندگي نامه و انگيزه نامه براي تحصيل در آلمان

مدارك لازم براي دريافت ويزاي كار كه سفارت آلمان از شما مي‌خواهد

آلمان با درصد بيكاري پايين، محيط شغلي امن و جذاب با آموزش‌هاي رايگان براي ساكنين آن اين كشور را مقصد بسياري از جوانان براي ورود به عرصه كار در اين كشور كرده است. ويزاي شغلي آلمان به مدت ۶ ماه به فرد براي يافتن شغل ( و نه براي كار كردن) اقامت مي‌دهد. مدارك زير جهت ارائه به سفارت آلمان براي دريافت ويراي كار لازم است:

  • گذرنامه با ۱۲ ماه اعتبار
  • كپي از صفحه اول گذرنامه
  • ۳ قطعه عكس پاسپورتي
  • انگيزه نامه كه در آن شما هدف از سفر خود را توضيح ميدهيد.
  • آخرين مدرك تحصيلي
  • هر نوع ويزاي قبلي به عنوان تجربه
  • رزرو هتل
  • اثلات تمكن مالي در طول اقامت در آلمان
  • گواهي تولد، ازدواج و غيره (ترجمه انگليسي)
  • بيمه نامه

ويزاي كار آلمان , وقت سفارت آلمان, كجاويزا

آشنايي با فرهنگ مردم آلمان

با هر هدف و دليلي كه به آلمان مي‌رويد، بهتر است قبل از هر چيزي با آداب و رفتار مردم آلمان آشنا شويد. آلماني‌ها تحت تاثير آب و هواي سرد اين كشور، رفتاري سرد و گاها آزار دهنده (مخصوصا براي مردم خون گرم ما) دارند. ولي با اين وجود آلمان كشوري است با مردمي با فرهنگ و قانونمند. اگر قكر مي‌كنيد رعايت قانون برايتان دشوار است دور اين كشور را خط بكشيد. اگر قصد مهاجرت به اين كشور را داريد لازم است حتما زيان آلماني را ياد بگيريد و قبل از اقدام براي اين تصميم يك سفر توريستي به آلمان داشته باشيد تا راحتتر بتوانيد براي اين مورد تصميم بگيريد.

اكيدا توصيه مي‌شود جهت اقدام براي ويزاي تحصيلي كانادا يا ريجكتي آن با كارشناسان مجرب در اين زمينه مشورت كنيد. كجاويزا مفتخر است تا با استفاده از كارشناساني مجرب بهترين مشورت و راهنمايي را در اختيار شما عزيزان قرار دهد.

منبع: kojavisa.ir

بازدید : 348
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ويزاي تحصيلي فرانسه | تضميني و فوري

ويزاي تحصيلي فرانسه , فرانسه , كجاويزا

ويزاي تحصيلي فرانسه

تحصيل در فرانسه

تحصيل در فرانسه به صورت رايگان و به زبان فرانسوي و در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري، كلاس‌ها به صورت محدود به زبان انگليسي برگزار مي‌شود. فرانسه كشوري است كه به نظام آموزشي آن توجه ويژه اي شده است، از اين رو فرانسه پس از انگليس و آمريكا، سومين كشور جهان است كه مورد استقبال دانشجويان قرار مي‌گيرد و همچنين ارائه مدرك معتير به دانش‌آموختگان، تحصيل در فرانسه را محبوب كرده است. دانشجويان در تمام مقاطع تحصيلي حق دارند 20 ساعت در هفته كار كنند، البته پيدا كردن كار در اين كشور عملا كار ساده‌اي نيست ولي در صوررتي كه كارفرما قبول به بيمه كردن شما كند، مي‌توانيد اقامت دائمي اين كشور را بگيريد. همچنين اگر شما براي تحصيل يا كار به مدت 7 سال پياپي در اين كشور حضور داشته باشيد مي‌توانيد اقامت اين كشور را كسب كنيد.

ويزاي تحصيلي فرانسه , تحصيل در فرانسه , كجاويزا

مدارك لازم براي دريافت ويزاي تحصيلي فرانسه

  • فرم درخواست ويزا كه در سيستم به صورت آنلاين ارسال مي‌گردد.
  • دو قطعه عكس 3 در 4 و 4 در 6
  • تمام مدارك تحصيلي قبلي
  • گواهي عدم سوء پيشينه
  • گذرنامه معتبر و نسخه هاي ويزاي قبلي شما
  • ارائه مدارك دريافت پذيرش از دانشگاه
  • مدارك تمكن مالي جهت پرداخت هزينه اقامت در طول دوره تحصيل در فرانسه (حدود 615 يورو در هر ماه)
  • رزرو بليط رفت
  • بيمه درماني
  • اسناد و مدارك ارائه شده در مورد تحصيلات خود
  • مدارك تسلط به زبان فرانسه
  • پرداخت حق ويزا (99 يورو)

ويزاي تحصيلي فرانسه , تحصيل در فرانسه , كجاويزا

شرايط دريافت ويزاي تحصيلي فرانسه

اگر قصد ادامه تحصيل در فرانسه را داريد بايد توجه كنيد، براي اخذ پذيرش از دانشگاه‌هاي فرانسه بايد در ماه فوريه ( بهمن ماه ) اقدام كنند كه دانشگاه جواب اين درخواست را در ماه ژوئيه ( تير ماه ) صادر خواهد كرد. شرايط تحصيل در فرانسه تقريبا مثل بقيه كشورهاي اروپا است. زبان اصلي‌ترين شرط براي تحصيل در فرانسه است، البته اگر شما آمادگي حضور در كلاس‌هاي با زبان فرانسوي را نداريد، جاي نگراني نيست زيرا يك سري دوره‌هاي آموزش زبان در دانشگاه سوربن براي آمادگي علاقمندان به تحصيل در فرانسه برگزار مي‌شود و به ثبت نام كنندگان اين كلاس‌ها ويزا تعلق مي‌گيرد.

دريافت ويزاي تحصيلي سوئد در مقطع كارشناسي

براي دريافت ويزاي تحصيلي فرانسه در مقطع كارشناسي، ارائه مدرك ديپلم معتبر و قبولي در دانشگاه‌هاي ايران الزامي است. دوره كارشناسي در فرانسه اغلب به صورت تحقيقاتي و به زبان فرانسوي به مدت 3 تا 4 برگزار مي‌گردد. همچنين امكان دريافت ويزاي همراه در اين مقطع وجود ندارد.

دريافت ويزاي تحصيلي سوئد در مقطع كارشناسي ارشد

براي دريافت ويزاي تحصيلي فرانسه در مقطع كارشناسي ارشد، ارائه مدرك ليسانس معتبر و قبولي در مقطع كارشناسي ارشد در يكي از دانشگاه‌هاي ايران الزامي است. دوره كارشناسي ارشد در فرانسه 2 تا 3 سال به طول مي‌انجامد. همچنين اين مقطع نيازمند نمره 6 تا 6.5 آيلتس است. در دوره كارشاسي ارشد امكان دريافت ويزاي همراه وجود دارد ولي براي اخذ مجوز كار همراه در اين مقطع بايد از اداره مهاجرت مجوز دريافت گردد.

دريافت ويزاي تحصيلي سوئد در مقطع دكتري

براي دريافت ويزاي تحصيلي فرانسه در مقطع دكتري، ارائه مدرك كارشتاسي ارشد معتبر و رزومه تحقيقاتي و تحصيلي قوي الزامي است. دوره دكتري در فرانسه 3 تا 5 سال به طول مي‌انجامد. دانشجو براي تحصيل در مقطع دكتري در فرانسه لازم است شخصا اقدام به مكاتبه و پيدا كردن سوپروايزر يا همان پشتيبان مالي كنند. در دوره دكتري امكان دريافت ويزاي همراه وجود دارد.

منبع: http://kojavisa.ir/

بازدید : 330
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

معرفي كوتاه جزيره كيش :
در حال حاضر جزيره كيش با جاذبه هاي گردشگري خود بيشتر از هر جاي ديگر در جنوب ايران پذيراي مسافران داخلي و خارجي است. طبق آخرين محاسبات سالانه در حدود يك ميليون گردشگر از جزيره كيش بازديد مي كنند. كيش جزيره ايي بيضي شكل در دل خليج فارس است كه داراي طول ساحلي (محيط) 44 كيلومتر و مساحت 90 كيلومترمربع است. اين جزيره واقع شده در استان هرمزگان و از توابع شهرستان بندر لنگه است و داراي فاصله هوايي 1052 كيلومتر از تهران است. وجود تفريحات سالم و دريايي در كنار جاذبه هاي گردشگري فوق العاده باعث شده تا آفرهاي تور ارزان كيش طرفداران خاص خود را پيدا كنند.


غواصي

مهمترين سايت هاي غواصي جزيره كيش عبارتند از:

  • بيك كورال و ژوراسيك پارك: اين سايتها در ضلع شرقي جزيره قرار گرفته و عمق آنها هنگام مد كامل 6 متر و هنگام جزر به 5 متر مي رسد. تنوع آبزيان در اين دو سايت بسيار بالاست.
  • ساوتن كرك: بكرترين سايت غواصي جزيره است كه در ضلع جنوبي آن قرار گرفته و عمق آن در بعضي نقاط به 22 متر مي رسد. به دليل دوري از مركز شهر مخاطبان آن محدود و خاص هستند
  • سمبارون: زيباترين سايت غواصي جزيره كيش است كه در ضلع غربي جزيره و مابين كيش و هندورابي است و دسترسي به آن از طريق اجاره قايق از كيش امكان پذير است و عمق آن حدود 10 متر است.

جت اسكي

جت اسكي از ورزش هاي بسيار مهيج آبي است كه همه ساله گردشگران خارجي و داخلي زيادي را در تور كيش به خود جذب مي كند. جت اسكي در واقع نام يك وسيله آبي است كه اولين بار توسط كمپاني ژاپني كاوازاكي به بازار عرضه شد. جت اسكي داراي ويژگي هاي خاصي است بطوري كه استفاده از آن در مقايسه با ديگر شناور هاي تفريحي مشكل تر است،به خصوص براي جوانان و افراد بي تجربه.از جمله اين خصوصيات مي توان به شتابگيري،سرعت و مانورپذيري بالا، نبود يك سيستم توقف يا كاهش سرعت در اكثر جت اسكي ها و عدم تعادل كافي در پيچ ها كه باعث واژگون شدن جت اسكي مي شود،اشاره كرد. بنابراين در سر پيچها دست خود را از روي گاز برداشته تا با سرعت كمي دور بزنيد و از واژگون شدن جت اسكي جلوگيري كنيد. در صورت واژگون شدن جت اسكي دست خود را از روي فرمان برداريد چرا كه جت اسكي تحت نيروهاي شناوري و طراحي خاصي كه شده دوباره به سطح آب بازمي گردد و از قسمت عقب دوباره ميتوانيد سوار شويد.


كيبل اسكي

شايد هيجان آورترين ورزش و تفريح آبي، كيبل اسكي كيش باشد. كيبل اسكي كيش بزرگترين كيبل اسكي جهان و نخستين سايت اسكي روي آب خاورميانه به طول ۸۶۰ متر و عرض ۱۶۰ متر با ۵ برج كه در آب هاي نيلگون خليج فارس نصب شده است با سرعت ۲۸دتا ۶۲ كيلومتر بر ساعت، امكان سرويس‌دهي به ۱۲ نفر از ورزشكاران مبتدي تا حرفه ايي را مي دهد.

چتر پاراسل

در كيش يكي از تفريحات آبي بويژه براي جوانان، چتر بازي بر فراز دريا يا همان چتر پاراسل است. اين ورزش هيجان انگيز آبي بدين گونه است كه شما سوار چتر پارسل شده و توسط يك طناب به طول حدود ۱۵۰ متر توسط يك قايق با سرعت نسبتا زياد بر روي دريا كشيده مي شويد.ديدن سواحل و نماي زيباي جزيره كيش، زير آسمان آبي و روي آب هاي نيلگون در ارتفاع ۵۰ تا ۶۰ متري لذت و آرامشي وصف ناپذير را به گردشگران مي دهد.


پارك دلفين ها

يكي از جذاب ترين پارك ها و مكان هاي ديدني كيش همين پارك دلفين ها تور كيش مي باشد. دولفين هاي اين پارك بسيار زيبا و ديدني حركات جالب انجام مي دهند.مجموعه تفريحي پارك دلفين ها با مساحتي حدود يكصد هكتار در جنوب شرقي جزيره كيش قرار دارد. اين مجموعه شامل فضاي سبز با انواع گونه هاي مختلف گياهي، باغ پرندگان، اولين دلفيناريوم در ايران است. دلفيناريوم اين مجموعه گونه هاي مختلفي از پستانداران دريايي از جمله دلفين و شير دريايي نگهداري مي شوند.فضاي سبز پارك دلفين ها شامل بيش از يكصد گونه گياهي از جمله هزاران درخت نخل، بنجامين هاي بسيار بزرگ، اوكاليپتوس، آكاسيا، مورد، كهور، گل ختمي، شيشه شور، تكوما و گونه هاي مختلفي از كاكتوس و ساير گياهان است كه باتوجه به وضعيت اقليمي جزيره كيش و مرجاني بودن خاك آن درنوع خود بي نظير است.


شهرزيرزميني كاريز

اين شهر زير زميني يكي از شگفت انگيزترين شهرهاي زيرزميني كشف شده به شمار مي رود. اين شهر زيرزميني بالق بر ۲۵۰۰ سال قدمت دارد كه داراي امكانات ويژه اي در آن زمان بوده يكي از اين امكانات قنات آب شيرين مي باشد كه در آن زمان آب شيرين را در اخنيار ساكنان شهر زيرزميني كاريز مي گذاشته است.اين شهر باز سازي شده است و نزديك به ۱۰ هزار مترمربع وسعت دارد و در فاز يك آن شامل غرفه هاي صنايع دستي و رستوران هاي مختلفي مخصوص گردشگران است. اين شهر همچنين شامل حمام هاي باستاني با صحن و حصاري ۵۰۰ متري است كه بيار زبيا و جالب است.

منبع: توركيش-تورمشهد

بازدید : 334
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

تنگه لي لي، تنگه اي صخره اي در دل كوه هاي زاگرس با سنگ هايي با اشكال مختلف زيبا يكي از جاذبه هاي كم نظير استان لرستاناست كه در ۲۰ كيلومتري شهرستان دورود و ما بين دو روستاي سيره سفلي و روستاي چَمِنار قرار گرفته است. با ديدن ابن تنگه كه داراي صخره هاي صاف و صيقلي زيبايي هست اگر به قشم رفته باشيد شما را به ياد دره ستارگان قشم خواهد انداخت.

با ورود تنگه لي لي خواهيد ديد كه آب فيروزه اي و گاهي سبز و كبود از ميان سنگ هاي سخت عبور كرده و سنگ ها را به شكل بي نظيري صيقل داده است و چه چشم اندازي زيبا را به وجود آورده است. هر چقدر در اين تنگه به پيش برويد با اشكال هاي صخره اي زيبايي رو به رو خواهيد بود و در ميان اين تنگه حوضچه هاي كوچك و بزرگي پر از آب وجود دارند كه مارهاي كوچك آبي رقص كنان در آن ها مي خزند و جلوه خاصي به فضاي تنگ بخشيده اند.

رودي كه از اين تنگه ميگذرد و زيبايي وصف نشدني را به اين تنگه بخشبده است رود ماربره نام دارد كه در واقع مي توان گفت :اين رود دليل اصلي شكل گيري اين تنگه در سال هاي طولاني است. به اين رود به اين دليل نام ماربره داده اند، چرا كه در گذشته در اين نواحي پر از مارهاي فراوان بوده است. پس اگر به تنگه رفتيد احتمال دارد يكي از مارهاي آبي رود را ببينيد.

با سفر به اين تنگه شما مي توانيد تفريحات لذت بخشي را تجربه كنيد. اين تنگه آب فراواني دارد كه فضاي مناسبي را براي آب تني و شيرجه زدن از ارتفاع زياد ايجاد مي كند. ميانه اين تنگه بهترين جا براي آب تني و خوشگذراني است چون بيشترين عمق را دارد و شما مي توانيد راحت شيرجه بزنيد و آب تني كنيد و يك روز متفاوت را حس كنيد. آب اين تنگه بخاطر ديواره هاي صخره اي كه اطراف آن را پوشانده نور خورشيد خيلي به آن نمي رسد سرد است از اين رو ممكن است هنگام شنا كردن سردتان شود.

اين تنگه براي قايق سواري و هيجان و لذت به همراه دوستانتان گزينه مناسبي هست. در سفر به اين تنگه قايق بادي را به همراه خود ببريد و در يك فضاي تنگ، صخره اي و با آب خروشان و نيلگون قايق سواري كنيد و تماشاگر حوضچه هاي آب در ميان راه، سنگ هاي بزرگ و درخت هاي لاي سنگ ها باشيد و از سفر خود نهايت لذت را ببريد. مسافران و گردشگران عزيزي كه عاشق طبيعت گردي هستند مي توانند در برنامه گردشگري خود سفر به جزيره كيش را قرار دهند و با تورهاي كيش با قيمت مناسب به اين جزيره زيبا سفر كنند.

بهترين فصل براي ديدن اين همه زيبايي تنگه صخره اي لي لي فصل تابستان است چرا كه در اين فصل آب تنگه در حدواندازه مناسبي قرار دارد و هم چنين هوا بسيار گرم و آب تني در آب خنك تنگه بسيار لذت بخش است. در فصل بهار هم مي شود به ديدن اين تنگه رفت اما آب زياد و سطح آب تنگه بالا باشد كه در اين حالت براي حرفه اي ها بسيار مناسب و براي غير حرفه اي ها كمي خطر آفرين است.

منبع: توركيش-تورمشهد

بازدید : 373
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

درباره ويزاي شينگن

ويزاي شينگن براي مسافران اروپا كه از ايران قصد سفر داشته اند همواره چالش بوده است و اخذ آن پيچيدگي ها و سختي هاي خودش را دارد. كجاويزا قصد دارد تا با همكاري بهترين و معتبرترين اژانس هاي مسافرتي كه در زمينه اخذ ويزاي شينگن فعال هستند به بهترين شكل ممكن كاربران و متقاضيان را در اخذ اين ويزا راهنمايي كند.

شينگن چيست؟

شينگن يا شنگن به مجموع 26 كشور اروپايي گفته مي شود كه قانون كنترل پاسپورت و ويزا را براي شهروندان خود از ميان برداشته اند. همچنين اتباع خارجي نيز در صورت اخذ ويزاي يكي از كشورها مي توانند آزادنه در 26 كشور عضو پيمان شينگن سفر كنند. اين 26 كشور شامل اتريش، ايتاليا، فرانسه، هلند، آلمان، اسپانا، سوئد، جمهوري چك، اسلواكي، اسلووني، دانمارك، استوني، فنلاند، يونان، بلژيك،مجارستان، لتوني، ليتواني، لوكزامبورگ، مالت، لهستان، پرتغال، سوئيس، ليختنشتاين، نروژ و ايسلند مي باشند. قابل ذكر است از 26 كشور مذكور سوئيس، ليختنشتاين، نروژ و ايسلند عضو اتحاديه اروپا نيستند. قابل ذكر است قرارداد شينگن در ابتدا بين 5 كشور اروپايي شامل بلژيك، فرانسه، آلمان غربي، هلند و لوكزامبورگ در روستايي به نام شنگن در كشور لوكزامبورگ منعقد گرديد و كشورهاي ديگر به تدريج به اين توافق نامه اضافه شدند.

شينگن , ناحيه شينگن , كجاويزا

ويزاي شينگن چيست؟

ويزاي شينگن براي كساني كه بخواهند به 26 كشور عضو پيمان شينگن وارد شوند و شرايط آن را داشته باشند صادر مي شود. قابل ذكر است كه ويزاي كشورهاي روماني، كرواسي، قبرس و بلغارستان با تابعيت از ويزاي شينگن صادر مي شود. ويزاي شينگن در حالت كلي به 3 نوع تقسيم ميشود كه هركدام به چند بخش تقسيم شده كه در ادامه به شرح آنها مي پردازيم.

ويزاي شينگن , تضميني و فوري , كجاويزا

ويزاي اتحاديه شينگن (Uniform Schengen Visa)

ويزاي اتحاديه مرسوم ترين نوع ويزاي شينگن است كه اغلب ايرانيان نيز متقاضي همين نوع ويزا هستند. اين ويزا كه به نام ويزاي شينگن اروپا نيز شناخته مي شود. اعتبار ويزاي اتحاديه شينگن حداكثر 90 روز است و دارنده اين ويزا هر 6ماه يكبار مي تواند به كشور عضو اتحاديه شينگن سفر كند. اين ويزا بيشتر با نام مخفف ويزاي USVشناخته مي شود. ويزاي اتحاديه شينگن بستگي به نوع و هدف از سفر مدت زمان آن به 3 نوع C ،B ،A تقسيم مي شود كه در ادامه به بررسي جامع آنها مي پردازيم.

ويزاي شينگن نوع A

در واقع اين نوع ويزا را نمي توان ويزاي شينگن دانست چراكه فرد نمي تواند از فرودگاه خارج شود و فقط ميتواند از فرودگاه واقع در حوزه شينگن استفاده كند و به كشور خارج از اين حوزه برود .

ويزاي شينگن نوع B

در اين نوع ويزا فرد ميتواند از فرودگاه خارج شود اما فقط 5 روز در كشور حوزه شينگن ميتواند سفر كند .

ويزاي شينگن نوع C

دريافت اين نوع ويزا براي مسافران قطعا خوشايند تر از 2 نوع ديگر است و فرد با اخذ آن مي تواند براي مدت محدودي در كشورهاي اتحاديه شينگن سفر كند. ويزاي شينگن نوع C در واقع همان ويزاي توريستي اروپا است كه اغلب متقاضيان ايران خواهان اين نوع ويزا هستند. اين ونوع ويزا خود به 3 نوع تقسيم مي شود كه عيارتند از:

ويزاي يكبار ورود

اين ويزا از نامش نيز پيداست كه براي يك بار قابل استفاده و اعتبار است. يعني بعد از ورود شخص دارنده ويزا به حوزه شينگن و خروج از آن، اعتبار اين ويزا ساقط مي شود. اكثر تورهاي اروپايي از جمله تورهاي برگزار شده از ايران از همين ويزا استفاده مي شود. اين ويزا بيشتر به ويزاي Single-entry شناخته مي شود.

ويزاي دوبار ورود

اين ويزا مانند ويزاي يكبار ورود است با اين تفاوت كه شخص دارنده ويزا دو بار در محدوده زماني كه در ويزا مشخص شده مي تواند به كشورهاي حوزه شينگن سفر كند.

ويزاي چند بار ورود ( ويزاي مولتي)

ويزاي مولتي محدوديت هاي دو ويزاي ذكر شده را ندارد و محدوديت دفعات براي ورود به كشور مورد نظر در حوزه شينگين نداريد اما دقت كنيد ميزان اعتبار اين ويزا 90 روز به ازاي هر 6 ماه است.

ويزاي شينگن , ويزا , كجاويزا

ويزاي شينگن نوع D

اين ويزا كه به ويزاي ملي شينگن معروف است كه به نسبت ويزاي نوع C دريافت آن مشكل تر مي باشد چراكه ويزاي ملي مد نظر كساني است كه مي خواهند در يكي از كشورهاي منطقه شينگن اقامت، كار يا تحصيل داشته باشند. البته اين نوع ويزا نيز مدت دار مي باشد اما به نسبت ساير ويزاهاي شينگن مدت اعتبار آن بيشتر است. به عنوان مثال براي كسي كه برا اخذ مدرك PHD ويزاي ملي شينگن را دريافت كرده است حداقل ميزان اعتبار آن 1سال است كه قابل تمديد مي باشد.

مدارك و شرايط مورد نياز ويزاي شينگن

هر كشور شرايط خاص خود را دارد و ممكن است نسبت به كشور ديگر شرايط سخت تر با راحت تري براي صدور ويزاي شينگن را داشته باشد. پارامتر زمان و كشور مبدا نيز در اخذ ويزاي شينگن بسيار تاثيرگزار است. ممكن است در بازه زماني كه حوادث تروريستي در منطقه حوزه شينگن يا حتي خارج از آن صورت گيرد به دلايل مسائل امنيتي، صدور ويزاي شينگن براي شهروندان برخي كشورها بسيار محدود شود. همچنين شرايط سني و نداشتن تكمل مالي نيز بسيار تاثير گزار است. در حالت كلي افراد مجرد و زير 30 سال با نداشتن شرايط مالي مناسب شرايط بسيار سختي براي اخذ ويزاي شينگن دارند چراكه سفارت به اين نتيحه ميرسد كه شخص مذكور به احتمال زياد قصد بازگشت ندارد! در هر صورت قوانين و شرايط كلي براي اخذ ويزاي شينگن در كشورهاي منطقه شينگن تقريبا يكسان است كه در ادامه به توضيح مدارك لازم و شرايط كلي مي پردازيم.

مدارك مورد نياز ويزاي شينگن

  • فرم درخواست ويزا: اين فرم را ميتوانيد حضوري از سفارت كشور موردنظر يا بعضا اينترنتي دانلود كنيد. فرم هر سفارت با ساير سفارت تفاوت دارد و نوع ويزا را بايد مشخص كنيد.
  • مدارك احراز هويت شامل كارت ملي و شناسنامه
  • پاسپورت يا گذرنامه: اصل گذرنامه به همراه كپي از 5 صفحه اول آن الزامي است. دقت شود پاسپورت بايد 6 ماه قبل از درخواست صدور ويزا صادر شده باشد.
  • پرينت گردش حساب: پرينت 3 ماهه گردش حساب به زبان انگليسي و مهر شده بانك باشد.
  • مدارك تمكن مالي
  • 3 قطعه عكس: عكس ها رنگي و معمولا در ابعاد 6 در 4 با پس زمينه كاملا سفيد و از زمان گرفتن عكس نبايد بيشتر از يك سال گذشته باشد.
  • بيمه مسافرتي: متقاضيان ويزاي شينگن بايد داراي بيمه مسافرتي باشند. اين بيمه بايد تا پايان طول اقامت متقاضي، اعتبار داشته باشد. شركت بيمه كننده بايد نماينده معتبر در كشور مقصد داشته باشد. كف ميزان پوشش براي هر مسافر 30 هزار يورو است و اين مبلغ هزينه پزشكي بازگشت و در طول اقامت را بايد پوشش دهد.
  • بليط رفت و برگشت هواپيما
  • واچر هتل: برگه تاييديه رزرواسيون هتل ( واچر) منطبق بر تاريخ رفت و برگشت و مدت اقامت الزامي است. واچر بايد معتبر و معمولا با مهر و سربرگ خود هتل باشد. قابل ذكر است اگر از كشور مقصد دعوتنامه داشته باشد نياز به واچر نمي باشد!
  • گواهي اشتغال مشاغل دولتي: اين گواهي بايد با سربرگ و مهر شركت بوده و مورد تاييد مدير شركت باشد. ميزان حقوق، ميزان سابقه كار و سمت شغلي متقاضي بايد در گواهي درج شده باشد. همچنين گواهي بايد به زبان كشور مقصد ترجمه شده باشد.
  • گواهي اشتغال مشاغل آزاد: پروانه كسب و مدارك پرداخت مالياتي الزاميست. گواهي بايد به زبان كشور مقصد ترجمه شده باشد.
  • گواهي دانشجويي: دانشجو بايد از محل تحصيل گواهي اشتغال تهيه كرده و به زبان كشور مقصد ترجمه كند.

نقطه شروع براي اخذ ويزاي شينگن كجاست؟

نقطه شروع، گرفتن وقت سفارت كشور مورد نظر است. توصيه اكيد مي شود قبل از هر گونه اقدام و تكميل مدارك از سفارت كشور مورد نظر وقت بگيرد زيرا ممكن است سفارت وقت مصاحبه را تا 2 سال به تعويق بندازد.

شرايطي كه گرفتن ويزاي شينگن را آسان تر مي كنند

اگر قبلا ويزاي شينگن داشته باشيد براي دريافت دوباره ويزاي شينگن به شما كمك مي كند. اگر قصد اخذ ويزاي كار و اقامت را داريد توصيه مي شود قبل از آن ويزاي توريستي شينگن دريافت و چند باري به اروپا سفر كنيد. اخذ ويزاي شينگن براي كشورهاي توريستي راحت تر از كشورهاي صنعتي مانند آلمان مي باشد. همچنين شرط تاهل و تمكين مالي مناسب كمك شاياني جهت اخذ ويزا مي كند. داشتن دعوت نامه نيز تا حدود زيادي اخذ ويزاي شينگنشما را تضمين مي كند. كليد اخذ ويزا براي هر كشور اين است كه شما بتوانيد سفارت آن كشور را قانع كنيد كه برخواهيد گشت!

دلايل ريجكت شدن ويزاي شينگن شما

پس از مصاحبه در سفارت مورد نظر و تكميل مدارك بين 2 تا 3 هفته طول مي كشد تا جواب تاييد يا رد تقاضاي شما مشخص شود. توصيه اكيد مي شود در هنگام مصاحبه خونسردي خود را حفظ كنيد و به سوالات، كوتاه و مختصر پاسخ دهيد و از دادن توضيح اضافي اكيدا خودداري كنيد. در زمان مصاحبه سوالات از قبيل:

  • هدف از سفر شما چيست؟
  • چه مدت قصد اقامت داريد؟
  • شرايط مالي شما چگونه است؟
  • آيا شاغل هستين و شغل شما چيست؟
  • متاهل هستين يا مجرد؟
  • قصد بازگشت داريد با خير؟
  • قبلا ويزاي شينگن داشته ايد؟
  • و...

در صورت مشكوك شدن به شما در سوال و جواب ها احتمال ريجكت شدن زياد است. همچنين دلايل شايع در ريجكت شدن ويزاي شينگن در ادامه ليست شده است

  • مدارك جعلي: به احتمال فراوان در صورت جعل مدارك ويزاي شينگن شما رد خواهد شد و البته علت اصلي ريجكتي ويزا در ايران نيز همين مورد مي باشد!
  • داشتن سابقه كيفري
  • نداشتن تمكن مالي مناسب
  • توضيحات گنگ درباره علت سفر
  • پاسپورت بدون اعتبار
  • بيمه نامه بدون اعتبار

منبع: kojavisa.ir

برچسب ها ويزاي شينگن ,

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 7
  • بازدید سال : 24
  • بازدید کلی : 29295
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه